En vind blåser skräp längs korridoren en sista gång Och du & jag håller andan och håller händer i språnget

Åh nu är det nästan så att jag borde få en smäll på fingrarna, det är ju en vecka sen jag uppdaterade sist. Men nu så!
I lördags var jag världens tråkigaste och bangade utgång. Ledsen tjejer, men var helt slut i huvudet. Insåg på kvällen när Kit hade försvunnit iväg på förfest, att jag inte spenderat ett dygn själv på nästan två veckor! Jag var verkligen socialt utmattad, om man nu kan kalla det för det, så i söndags tog jag semester från mitt umgänge, och gud så skönt det var!


I dag hade vi en föreläsning om föräldrasamverkan, och jag blir så jävla less över att ´det är så många här uppe som anser att allt som sker i Sthlm är skit. Föreläsaren pratade lite om inskolning, och pratade länge om den "klassiska" inskolningen, där föräldrarna är med men de är hela tiden i bakgrunden. Sen i slutet nämde hon lite snabbt att man i främst Sthlm jobbar med "så kallad föräldraaktiv inskolning, och då tänker man tvärt emot, föräldrarna är med och gör allt i tre dagar och sen lämnar man barnen dag fyra och går till jobbet. Och det kan man ju tycka vad man vill om" Jag blev så sur att jag var tvungen att protestera, jag har jobbat med föräldraaktiv inskolning och det fungerar hur bra som helst, och man lämnar ju knappast ett barn fjärde dagen om det barnet inte är mogen för det!!

Till svar får man "Jag kan ju bara berätta om studien jag läst om, mig veterligen jobbar ingen förskola i Umeå så, men du är väl från Sthlm?" allt detta med ett leende som tycks säga lilla vän i Sthlm är det bara idoter som arbetar.

Fan vad sur jag blir! Låt bli att säga någonting alls om du inte är insatt!!


Kommentarer
Postat av: Mathias

Go Amy! det är bra o stå för sin sak, innerst inne blev han nog lite ägd ;)

2011-03-14 @ 23:05:10
URL: http://mathiaslindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0